Forum www.navyncis.pl/forum/ - zapraszamy! Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Typ inteligencji

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.navyncis.pl/forum/ - zapraszamy! Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Moja inteligencja jest:
lingwistyczna
12%
 12%  [ 1 ]
matematyczno - logiczna
25%
 25%  [ 2 ]
wizualno - przestrzenna
0%
 0%  [ 0 ]
muzyczna
37%
 37%  [ 3 ]
interpersonalna
0%
 0%  [ 0 ]
intrapersonalna
12%
 12%  [ 1 ]
kinestyczna
12%
 12%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Jethro
Admin
Admin



Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:12, 25 Wrz 2008    Temat postu: Typ inteligencji

Dzisiaj na pewnym forum natrafiłem na takowy test. Podobno pomaga w poznaniu siebie, rozwijaniu zainteresowań itp. Cóż, nie zaszkodzi spróbować :)

Kwestionariusz wielorakiej inteligencji napisał:
Wypełnij poniższy kwestionariusz przypisując wartość liczbową każdemu stwierdzeniu, które Twoim zdaniem jest prawdziwe w odniesieniu do Ciebie.
Jeśli w pełni się z nim zgadzasz postaw cyfrę 5.
Jeżeli sądzisz, że nie masz z nim nic wspólnego - wstaw 0.
Użyj cyfr od 5 do 0, aby określić stopień prawdziwości poszczególnych stwierdzeń.

1. Posiadam uzdolnienia manualne.
2. Posiadam dobre wyczucie kierunku.
3. Posiadam umiejętność rozwiązywania sporów miedzy przyjaciółmi.
4. Łatwo zapamiętuję słowa piosenek.
5. Potrafię wyjaśniać w prosty sposób trudne zagadnienia.
6. Robie wszystko krok po kroku.
7. Dobrze znam samego siebie i rozumiem, dlaczego postępuje tak, a nie inaczej.
8. Lubię ćwiczenia grupowe i spotkania towarzyskie.
9. Dobrze uczę się, słuchając wykładów i wywodów innych ludzi.
10. Słuchając muzyki, doznaje zmian nastroju.
11. Lubię krzyżówki, łamigłówki i problemy logiczne.
12. Tablice, zestawienia i pomoce wizualne odgrywają dla mnie ważną rolę podczas uczenia się.
13. Jestem wrażliwy na nastroje i uczucia otaczających mnie ludzi.
14. Najlepiej uczę się, kiedy muszę wziąć się w garść i zrobić coś samemu.
15. Zanim zechcę się czegoś nauczyć, muszę zobaczyć, jaką będę miał z tego korzyść.
16. Podczas nauki i rozmyślań lubię spokój i samotność.
17. Potrafię usłyszeć poszczególne instrumenty w złożonych utworach muzycznych.
18. Łatwo przychodzi mi wywoływanie w wyobraźni zapamiętanych i wymyślonych obrazów.
19. Posiadam bogaty język i potrafię sie nim posługiwać.
20. Lubie robić notatki.
21. Posiadam dobre poczucie równowagi i lubię ruch fizyczny.
22. Potrafię dostrzegać strukturę przedmiotów i związki między różnymi rzeczami.
23. Potrafię pracować w zespole i korzystać z cudzych doświadczeń.
24. Jestem dobrym obserwatorem i często zauważam rzeczy uchodzące uwadze innych.
25. Często bywam niespokojny.
26. Lubie pracować lub uczyć się niezależnie od innych.
27. Lubię komponować muzykę.
28. Potrafię radzić sobie z liczbami i problemami matematycznymi.

Dodajemy według schematu [sumujemy wg numerów pytań- dop.]:

lingwistyczna: 5+9+19+20
matematyczno-logiczna: 6+11+22+28
wizualno-przestrzenna: 2+12+18+24
muzyczna: 4+10+17+27
interpersonalna: 3+8+13+23
intrapersonalna: 7+15+16+26
kinestyczna: 1+14+21+25



Odpowiadając od razu na pytania, jakie pojawiły się na tamtym forum. Przyznajemy od 0 do 5- czyli jeśli wcale nie zgadzamy się z danym stwierdzeniem stawiamy 0. Jeśli całkowicie- stawiamy 5. Jeśli zgadzamy się po części, stawiamy od 1 do 4 (im mniej się zgadzamy, tym mniejsza wartość).
Po dokonaniu obliczeń podanych na zakończenie testu sprawdzamy, która z uzyskanych wartości jest najwyższa. To właśnie wynik naszego testu :)


www.logopedia.pl napisał:
1. Inteligencja lingwistyczna - charakteryzują się nią ludzie wybierający profesję pisarzy, poetów, dziennikarzy, oratorów, redaktorów, publicystów, przywódców politycznych. Na przykład Winston Churchill wystartował najpierw jako dziennikarz, następnie orator, polityk, pisarz.
Jeżeli jesteś obdarzony tą inteligencją, będziesz najprawdopodobniej wykazywał następujące cechy:
-wrażliwość na wzory i schematy;
-uporządkowanie;
-systematyczność;
-umiejętność prezentowania racji;
-lubisz czytać;
-lubisz słuchać;
-lubisz pisać;
-piszesz ortograficznie;
-lubisz zabawy ze słowami;
-masz dobrą pamięć do rzeczy mniej ważnych;
-umiejętność przemawiania, publicznych dyskusji (choć często wolał porozumiewać się na papierze).

JAK ROZWINĄĆ I UMACNIAĆ INTELIGENCJĘ LINGWISTYCZNĄ
-opowiadaj coś często, np. bajki lub różne zdarzenia;
-stosuj gry rozwijające pamięć z nazwami miejsc;
-układaj puzzle i rozwiązuj gry ortograficzne;
-czytaj opowiadania i humorystyczne satyry;
-pisz opowiadania;
-pisz dziennik;
-rób wywiady;
-wydawaj gazetkę szkolną;
-organizuj dyskusje i debaty;
-pisz na komputerze.

2. Inteligencja logiczno - matematyczna - mają ją przedstawiciele nauk ścisłych, np. matematycy, fizycy, inżynierowie, a także detektywi, prawnicy, księgowi, myśliwi. Pamiętaj, nie musisz być natychmiast Sherlockiem Holmesem, żebyś błyszczał przy rozumowaniu logiczno-matematycznym.
Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem tej inteligencji, będziesz wykazywał następujące cechy charakterystyczne:
-myślenie abstrakcyjne;
-systematyczność i dokładność;
-zorganizowanie;
-lubisz liczyć;
-lubisz pracę na komputerach;
-lubisz rozwiązywać problemy i zagadki logiczne;

-lubisz eksperymentować w logiczny sposób;
-wolisz robić notatki.

JAK ROZWINĄĆ I WZMOCNIĆ INTELIGENCJĘ LOGICZNO-MATEMATYCZNĄ
-zajmij się grami kształcącymi rozwiązywanie problemów logicznych;
-rozwiązuj gry matematyczne: analizuj i interpretuj fakty i figury matematyczne (statystyka);
-eksperymentuj z cyframi i liczbami;
-przedstawiaj fakty w sposób logiczny i uporządkowany;
-eksperymentuj ze zgadywaniem;
-połącz i wpleć matematykę i organizację do innych przedmiotów;
-zorganizuj i uporządkuj miejsce do nauki;
-podchodź do każdego zadania po kolei, krok po kroku;
-myśl na zasadzie dedukcji;
-używaj komputerów do obliczeń.

3. Inteligencja wizualno - przestrzenna - szczycą się nią architekci, malarze, rzeźbiarze, nawigatorzy, szachiści, fizycy teoretyczni, stratedzy. Nie musisz być od razu Pablem Picasso, żeby mieć świetnie rozwiniętą inteligencję wizualno-przestrzenną.

Cechy charakterystyczne:
-myślenie wizualne, obrazowe;
-tworzenie obrazów i wizji umysłowych;
-używanie metafor;
-poczucie całości i dopełnienia sytuacji;
-lubisz sztukę: malarstwo, rysunek, rzeźbę;
-łatwo czytasz mapy, diagramy, tabele;
-zapamiętujesz w formie wizualnej;
-masz dobre wyczucie koloru;
-włączasz wszystkie zmysły w procesie wyobrażania.

JAK ROZWINĄĆ INTELIGENCJĘ WIZUALNO-PRZESTRZENNĄ
-używaj obrazów do uczenia się i zapamiętywania;
-rób kreatywne bazgrołki na czym popadnie;
-rysuj diagramy, mapy;
-rób mapy umysłowe;
-poświęć czas na wyobrażanie sobie i kreowanie wewnętrznych obrazów;
-oglądaj filmy i rób swoje;
-porozwieszaj plakaty lub obrazy w miejscu przeznaczonym na naukę. Pomoże ci to w stymulacji wizji peryferalnej;
-zmieniaj często miejsca w pokoju, w którym się uczysz, aby widzieć wszystko z szerszej perspektywy;
-rozplanuj swoje zajęcia w rocznych kalendarzach/planszach przypiętych na widocznym miejscu na ścianie;
-podkreśl ważne informacje w kolorowych grupach o różnych kształtach;
-używaj grafiki komputerowej.

4. Inteligencja muzyczna - inteligencje tę wykazują ludzie związani z muzyką: kompozytorzy, wykonawcy, dyrygenci, melomani, inżynierowie od nagrań muzycznych, osoby zajmujący się wyrobem i produkcją instrumentów muzycznych, stroiciele pianin, ludy i plemiona nie znające pisma.

Cechy charakterystyczne:
-wrażliwość na dźwięk, tembr głosu, wysokość dźwięków i tonów;
-wrażliwość na ładunek emocjonalny zawarty w muzyce;
-głęboko uduchowieni.

JAK ROZWINĄĆ I WZMOCNIĆ INTELIGENCJĘ MUZYCZNĄ
-naucz się grać na instrumencie;
-ucz się piosenek;
-stosuj koncerty pasywne i aktywne do uczenia się;
-ucz się na podkładzie muzyki barokowej;
-gimnastykuj się przy muzyce;
-zapisz się do chóru lub zespołu muzycznego;
-komponuj;
-wplataj muzykę do nauki innych przedmiotów;
-zmieniaj swój nastrój za pomocą muzyki;
-włącz muzykę do relaksacji;
-ucz się np.tabliczki mnożenia, wierszy itp.poprzez rytmiczne rapy lub marsze-kreuj wewnętrzne obrazy na podkładzie muzycznym;
-komponuj muzykę na komputerze.

5. Inteligencja fizyczno - kinestetyczna - odnajdziesz je najczęściej u ludzi takich jak: tancerze, aktorzy, atleci, sportowcy, wynalazcy, mimowie, chirurdzy, nauczyciele wuefu, karate, kierowcy wyścigowi, ludzie pracujący na świeżym powietrzu: budowniczy, mechanicy.

Cechy charakterystyczne:
-niesłychanie wysoko wypracowana kontrola ciała
-kontrola nad przedmiotami
-dobre poczucie czasu
-szybki refleks
-natychmiastowe reakcje
-najlepiej uczysz się w ruchu
-lubisz sport i zajęcia fizyczne
-lubisz dotykać
-lubisz roboty ręczne
-lubisz grać na scenie
-uczysz się najlepiej, gdy bierzesz w uczeniu się aktywny udział: pamiętasz lepiej to, co było zrobione, niż to, co ci powiedziano lub pokazano
-jesteś wrażliwy na otoczenie
-bawisz się lub poruszasz przedmioty podczas słuchania czegoś
-kręcisz się i wiercisz, kiedy przyjdzie ci za długo siedzieć w jednym miejscu
-lubisz zabawy i prace mechaniczne.

JAK ROZWINĄĆ I WZMOCNIĆ INTELIGENCJĘ FIZYCZNO-KINESTETYCZNĄ
-ucz się poprzez ruch ciała, czyli poprzez ćwiczenia fizyczne kodujące informacje w ciele
-ucz się tańcząc i chodząc
-Zamień się w aktora i "odgrywaj" materiał do nauczenia
-zmieniaj pozycję i organizuj sobie częste przerwy
-wkomponuj i zaplanuj ruch do nauki każdego przedmiotu; powtarzaj w pamięci materiał do nauczenia podczas spaceru, pływania, tańca, biegu
-rób, klej, składaj modele maszyn; układaj lego; zajmij się robótkami ręcznymi
-chodź na wycieczki
-ucz się z kimś, kto może odgrywać i bawić się z tobą w teatr
-ucz się na pamięć, klaszcząc w ręce, pstrykając palcami, chodząc, skacząc, wspinając się.

6. Inteligencja interpersonalna - posiadają ją ludzie wybierający zawód polityków, nauczycieli, przywódców religijnych, psychoterapeutów, sprzedawców, menedżerów, wszystkich tych, którzy pracują z "ludźmi i dla ludzi".

Cechy charakterystyczne:
-dobrze prowadzisz negocjacje
-łatwo nawiązujesz kontakty z ludźmi
-łatwo aklimatyzujesz się w grupie
-jesteś w stanie szybko odgadnąć ludzkie intencje
-lubisz być z ludźmi
-masz dużo przyjaciół
-masz łatwość porozumiewania się z ludźmi, ale również i manipulacji nimi
-lubisz zajęcia grupowe
-lubisz być mediatorem w sporze
-wierzysz i opowiadasz się za współpracą
-szybko orientujesz się w sytuacjach.

JAK ROZWINĄĆ I WZMOCNIĆ INTELIGENCJĘ INTERPERSONALNĄ
-ucz się w grupie
-rób częste przerwy na pogaduszki
-ucz się w parach
-wplataj wszystkie umiejętności porozumiewania się w proces uczenia się: organizuj prywatki celebrujące ważne egzaminy
-zrób z uczenia się prawdziwą przyjemność
-zorganizuj naukę wszystkich przedmiotów tak, by włączyli sie do tego koledzy: ważne jest bycie z innymi
-pytaj, jeżeli nie wiesz
-ucz się sam, ucząc innych.


7. Inteligencja intrapersonalna - zwana także intuicją. Jest to inteligencja charakteryzująca się umiejętnością głębokiej refleksji nad własną naturą i poszukiwaniem Uniwersalnego Porządku.
Jest to umiejętność transcendentalnego myślenia oraz głębokiego wyczuwania innych ludzi i sytuacji.
Ten typ inteligencji charakteryzuje pisarzy, psychoterapeutów, filozofów, mistyków, guru, ludzi z głęboką znajomością własnej jaźni.
Co będzie cię charakteryzowało, jeżeli obdarzony jesteś inteligencją intrapersonalną?
-wiedza na temat samego siebie, czyli poznanie siebie samego
-honorowanie wartości, które przyjąłeś za nadrzędne
-świadomość uczuć, swoich i innych
-świadomość swojej roli/profesji życiowej
-wysoce rozwinięta świadomość własnego "ja"
-wysoce rozwinięta intuicja
-wewnętrzna motywacja
-głęboka świadomość własnych pozytywnych i negatywnych cech charakteru
-cenienie swojej prywatności
-chęć bycia innym od przyjętej normy.

JAK ROZWINĄĆ I WZMOCNIĆ INTELIGENCJĘ INTRAPERSONALNĄ
-rozmawiaj z ludźmi tak od serca
-stosuj psychoterapeutyczne metody w celu usunięcia bloków w uczeniu się
-obserwuj i przysłuchuj się swoim myślom
-poświęć czas na wewnętrzną refleksję
-zorganizuj sobie indywidualny tok studiów
-słuchaj intuicji
-dyskutuj, poświęć czas na refleksję, zaprowadź dziennik do wyrażania swoich uczuć i tego, co przeżyłeś
-uhonoruj swoje prawo bycia innymi niż reszta
-napisz biografię
-bądź dyrektorem i planistą swojej własnej edukacji
-ucz innych.


Moje wyniki:
    lingwistyczna: 8
    matematyczno-logiczna: 17
    wizualno-przestrzenna: 10
    muzyczna: 18
    interpersonalna: 7 (zaskoczyło mnie, że tak wysoko Wink )
    intrapersonalna: 18
    kinetyczna: 19


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yarrow
Mod
Mod



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1271
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Archipelag
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 8:33, 26 Wrz 2008    Temat postu:

lingwistyczna: 18 (jak się spodziewałam)
matematyczno-logiczna: 10
wizualno-przestrzenna: 16 (jak się nie spodziewałam)
muzyczna: 12
interpersonalna: 9 (no tak Razz)
intrapersonalna: 16
kinetyczna: 14


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nenia
Translation Team
Translation Team



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Bochnia
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 11:09, 26 Wrz 2008    Temat postu:

lingwistyczna: 13
matematyczno-logiczna: 8 (no, jasne xD chociaż i tak dosyć wysoko)
wizualno-przestrzenna: 11
muzyczna: 13
interpersonalna: 6
intrapersonalna: 15
kinetyczna: 11


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jillian
SMod
SMod



Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 985
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kielce
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 18:21, 26 Wrz 2008    Temat postu:

Ankietę mamy wypełnić mimo testu czy po teście?

A oto wyniki:
Lingwistyczna: 14
Wizualno- przestrzenna: 5
Muzyczna: 19
Interpersonalna: 14
Intrapersonalna: 11
Kinestyczna: 12


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jillian dnia Pią 18:51, 26 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jethro
Admin
Admin



Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:19, 26 Wrz 2008    Temat postu:

Po teście :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.navyncis.pl/forum/ - zapraszamy! Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin